ФОРМУВАННЯ ШКІЛЬНОЇ КОРПОРАТИВНОЇ
КУЛЬТУРИ ЧЕРЕЗ ТЕХНОЛОГІЮ КОУЧИНГУ
Людмила
Пріян,
директор
Вендичанської
СЗШ І-ІІІ
ступенів, гімназії
Учитель
сьогодення – це своєрідна мозаїка. Так, саме мозаїка!!! ЇЇ можна просто
розсипати і, не збираючи, такий вчитель піде зі школи. Можна зібрати і не
чіпати більше, такий вчитель, як правило стає «урокодавцем», не завжди поганим,
але вже точно «не горітиме» на робочому місці. А можна ще здійснити безліч
маленьких чудес: перекладаючи, створювати нові картинки. Тоді народиться той
вчитель, якого назвуть вчителем нової генерації.
Яким на
перспективу має стати вчитель Вендичанської школи, гімназії? Яких вчителів
потребуватиме учень?
Відповідь
однозначна: вчитель має бути успішним!!!
Де ж брати
таких вчителів? Залучати по можливості з
інших навчальних закладів чи навчати
самим? Якщо навчати самим – то як і чого навчати? А можливо вчитель працює
гарно? Як це зрозуміти? Але є основне питання: як допомогти вчителеві стати
успішним?
Подібні
питання постають перед будь-яким навчальним закладом, а відповіді на них якраз
і формують кадрову політику школи. Якщо
керівник готовий здійснювати безліч маленьких чудес заради свого персоналу, щоб
отримувати все нові візерунки, то йому потрібно замислитися над тим, що у школі
повинно існувати.
Головне
завдання, яке ставить перед собою адміністрація Вендичанської СЗШ І-ІІІ
ступенів, гімназії на сучасному етапі освітянських реформ – це формування нової
корпоративної культури, яка допоможе не зламатися в складний період,
гнучко пристосуватися до нових реалій. Допомогти сформувати таку культуру можна
впроваджуючи технологію коучингу. Новаторський підхід має забезпечити
незвичайний тип стосунків у колективі, особливо між керівниками і підлеглими.
Підтримую позицію директора школи. Всім відома мудрість: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати відповідно мусить рухатися уперед. Я вважаю, що кожен творчий вчитель зацікавлений у підвищенні своєї професійної майстерності. І пошуки освітніх інновацій, уміле оволодіння ними учителем дадуть позитивні результати. А перший результат Вендичанської школи вже той, що школа перейшла із режиму функціонування в режим розвитку і велика заслуга в цьому адміністрації школи.
ВідповістиВидалитиДякую за розуміння і підтримку.
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиПереконана , що ви, Людмило Казимирівно , зумієте створити нові візерунки у зірковому намисті вчителів Вендичанської школи . Вам вистачить педагогічної мудрості , досвіду, толерантності, виваженості , терпіння, професіоналізму, творчого запалу, щоб побудувати партнерські стосунки з підлеглими на довір’ї та розумінні .Від того,наскільки професійно буде розроблена стратегія й тактика в руслі кадрової політики школи, залежить успішність кінцевого результату. Вважаю, що копіювання чужого , нехай і найуспішнішого досвіду, ніколи не приведе до успіху. Хоча, безумовно , чужий досвід варто вивчати , але робити все ж власні висновки . Поділяю з вами думку , що потрібно допомогти вчителеві ,звісно, якщо нема внутрішнього супротиву , управляти власним життям ,знайти баланс та стати успішним , а педагогам - початківцям -- успішно розвиватися. Надіюсь, що впровадження коучингу у Вендичанській школі допоможе докорінно змінити корпоративну культуру навчального закладу і тоді народиться той вчитель , якого назвуть вчителем нової генерації.
ВідповістиВидалити Кращий керівник той, кому вистачає розуму, щоб підбирати підходящих людей для роботи, яку потрібно виконати, і досить стриманості, щоб не втручатися в їхню роботу, поки вони її виконують. Рузвельт Франклін
Дякую за висловлену точку зору. Сподіваюсь, що розпочата справа буде мати успіх і результат в плані педагогічного зростання кожного педагога школи.
ВидалитиПогоджуюся, що сучасне управління в стилі коучинг - це погляд на працівників як на величезний додатковий ресурс закладу, де кожний працівник є унікальною творчою особою, здатною самостійно вирішувати різні задачі, проявляти ініціативу, робити вибір, брати на себе відповідальність і ухвалювати рішення. Оскільки коучинг як технологія управління сприяє особистісному та професійному розвитку керівника навчального закладу, дійсно доцільно розробити програму з використання коучингу керівником навчального закладу для підвищення ефективності управлінської діяльності. Як підтверджують спостереження, у роботі керівників навчальних закладів, допускається формалізм в управлінській діяльності. Дана проблема в шкільній справі не нова. Вся історія розвитку управління сучасним навчальним закладом - це подолання застарілих форм і методів, навчання, виховання. Прояви формалізму у внутрішньошкільному управлінні досить різноманітні: численність планів, перенасиченість і обтяжливість заходами тощо. Одним із засобів попередження формалізму в управлінській діяльності є підвищення компетенції і фахової майстерності керівника навчального закладу як суб'єкта менеджменту з одночасним формуванням загальної культури педагогічного колективу. Так як керівник повинен бути взірцем для своїх підопічних, він повинен розвиватись як особистість та впливати на особистісний розвиток персоналу. У наш час, коли технології управління, спілкування, методи та засоби комунікації, інформаційні потоки зростають дуже стрімко, важко схоплювати та застосовувати усі новинки, проте керівник повинен завжди «йти в ногу з часом». Тому, для керівника навчального закладу бачу альтернативу. Керівник школи, де існує посада практичного психолога, має реальну можливість вкладати кошти в розвиток свого персоналу, тобто включити в курси підвищення кваліфікації для психологів курси з коучингу. Психолог не лише підвищить свої професійні навики, а й здобуде зовсім нові, проте не менш корисні для вас та вашої діяльності. Тобто, людина з вашої команди зможе проводити необхідні коуч-заходи у колективі, чи це персональна робота з педагогами, чи робота над спільними груповими проектами, чи безпосередня коуч-сесія для керівника особистісного характеру.
ВідповістиВидалитиВпровадження технології коучингу дійсно неможливе без підтримки психологічної служби школи, адже технологія передбачає, насамперед, налагодження стосунків на основі розуміння, довіри і підтримки між кожним учасником освітнього процесу і на цьому підгрунті моделювання траєкторії розвитку педагога. Кому ж, як не психологу, має бути відомо, як це зробити професійно, щоб кожному працюючому в навчальному закладі було комфортно і затишно. Тому коуч-партнер директора в особі психолога просто знахідка для керівника школи.
ВидалитиРадий за свою колегу, що, перебуваючи на посаді директора найбільшої в районі школи, Людмила Казимирівна,впроваджуючи новітню управлінську технологію коучингу, прагне створити сучасний професійно зрілий педагогічний колектив. Впевнений, що саме високий фаховий рівень кожного вчителя та єдність зусиль кожного з членів колективу, дасть змогу отримувати вагомі результати. Так тримати і надалі...
ВідповістиВидалити